Wybory parlamentarne 2011 – wyborcy – część I

Po analizie okręgu wyborczego i kontrkandydatów, czas na kilka słów na temat wyborców.

Okręgi w wyborach parlamentarnych są obszerne, nie ma fizycznej możliwości, aby dotrzeć ze swoim przekazem do wszystkich wyborców. Warto zastanowić się do jakich grup wyborców głównie skierować swój przekaz, aby zagwarantować sobie najwyższą skuteczność.

Na początek podzielmy wyborców ze względu na ich przekonania.

Zwolennicy Twojej partii. To ludzie z natury pozytywnie nastawieni do kandydatów ze swojej organizacji. Kandydat powinien dać się poznać i polubić jako osoba. W przeciwnym wypadku, w znaczącej części, przedstawiciele tej grupy oddadzą głos na kandydata z nr 1 na liście.

Słabi zwolennicy innych kandydatów z ugrupowania zbliżonego programowo. To grupa wyborców, do której także warto skierować swój przekaz. Twoje działania mogą być skuteczne szczególnie w jednostce, w której jesteś rozpoznawalny. Należy udowodnić, że jesteś lepszym wyborem. W tym wypadku, warto rozważyć wykorzystanie negatywnej kampanii wyborczej.

Niezdecydowani. To grupa, do której głównie należy skierować swój przekaz. To osoby, które nie znają kandydatów, słabo interesują się polityką a uczestnictwo w wyborach kojarzą bardziej z obowiązkiem. Podczas kampanii wyborczej szukają informacji u znajomych, zapoznają się z materiałami promocyjnymi kandydatów a w ostatniej chwili przeglądają także Internet.

Ludzie, którzy nie głosują w wyborach. Warto przeanalizować co jest powodem rezygnacji z udziału w wyborach. Wśród głównych powodów wymienia się: brak sympatii i zaufania do konkretnego kandydata, rozczarowanie władzą (afery, niespełnione obietnice, brak poczucia bezpieczeństwa, niski poziom życia), brak wiary w moc swojego głosu a nawet brak czasu. Jak widać, nie jest łatwo dotrzeć do tej grupy ale i ta grupa wyborców powinna znaleźć się w zakresie zainteresowania potencjalnego kandydata.

Grupie wyborców niezdecydowanych i nieuczestniczących w wyborach, w pierwszej kolejności należy udowodnić, że warto pójść zagłosować a dopiero potem przekonać do oddania głosu na konkretnego kandydata.

Pozostali wyborcy np. zwolennicy organizacji z drugiej strony sceny politycznej lub wyborcy mocno identyfikujący się z Twoimi kontrkandydatami. Nie warto o nich walczyć. Twoje działania będą mało skuteczne. Lepiej poświęcić czas i pieniądze na wyborców z pozostałych grup. Nie jesteś w stanie dotrzeć do wszystkich.

Z powyższych grup należy wyodrębnić wyborców z Twojej jednostki (powiatu, gminy) i wyborców, dla których jesteś dobrze rozpoznawalny i cieszysz się zaufaniem np. członków stowarzyszenia lub związku, którego i Ty jesteś członkiem. Ludzie chętnie głosują na swoich przedstawicieli i lubią być z nich dumni. To właśnie z tych grup należy pozyskać maksymalną ilość głosów i na nich zbudować przewagę. To także w tych grupach należy wyjątkowo mocno monitorować kontrkandydatów, którzy mogliby odebrać te właśnie głosy.

W kolejnym wpisie na temat wyborców, czym się kierują oddając głos oraz jakie są ich potrzeby.

Spis wszystkich artykułów (z krótkimi opisami) dotyczących wyborów parlamentarnych, kampanii wyborczej oraz przygotowań do niej, będzie można znaleźć w menu głównym, w zakładce: Wybory Parlamentarne 2011 (artykuły)

 

 

Teraz możesz polecić publikację znajomym :
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Blogger.com
  • PDF
  • Blip

3 thoughts on “Wybory parlamentarne 2011 – wyborcy – część I

  1. Szkoda, że od dłuższego czasu nie ma kolejnych artykułów. Kampania wyborcza w toku. Przydałoby się kilka artykułów na temat np.sposobów prowadzenia kampanii, harmonogramu, pomysłów na kampanię itp.

  2. wybor jak z kalendarze, sa rozne rodzaje i motywy, mozna dobra rozne wzory wedle upodoban, to jest dopiero trudny wybor. ja zamawiam na promnet.pl jest najlepszy wybor

Komentarze są wyłączone.