Wybory parlamentarne 2011 – kontrkandydaci – ANALIZA

Po przeczytaniu poprzedniego wpisu: (Wybory parlamentarne 2011 – szanse kandydata – ANALIZA) wiesz, czego spodziewać się po swoim okręgu wyborczym a przede wszystkim, ile orientacyjnie głosów musisz zdobyć aby otrzymać mandat. Dziś kilka słów o kontrkandydatach, czyli osobach z którymi będziesz walczył o te właśnie głosy.

Powodzenie kampanii wyborczej, w głównej mierze, zależy od zbudowania strategii kampanii w oparciu o różnice pomiędzy kandydatami. Warto więc wiedzieć o kontrkandydatach jak najwięcej.

Kto jest Twoim głównym rywalem? Oczywiście, głównymi rywalami w wyborach parlamentarnych są kandydaci startujący z tej samej listy. Dodatkowo, w jednostce (gmina, powiat), w której prognozujesz największe poparcie, warto przeanalizować kandydatów z listy najbardziej zbliżonej programowo.

Jak analizować kandydatów? Zależnie ile przewidujesz mandatów z Twojej listy, tak analizuj swoich rywali i oceniaj swoje szanse. Warto zrobić sobie tabele i określić słabe i mocne strony każdego z kandydatów. Należy wziąć pod uwagę rozpoznawalność, poparcie (z uwzględnieniem jednostek), wiek, płeć, pełnione funkcje, za co kandydat jest ceniony, jaka grupa się z nim identyfikuje, kiedy zawiódł zaufanie, kiedy i jakich obietnic nie dotrzymał itd. W konsekwencji, na czyje głosy może liczyć, a kto na niego nie zagłosuje.

Na koniec warto potraktować listę w całości i spróbować określić ogólny obraz. Może już na tym etapie, uda się określić różnicę pomiędzy wami, o które mógłbyś oprzeć swoją kampanię wyborczą.

Uwaga: Analizując kandydatów, myśl jak wyborcy. Twoje indywidualne odczucia i opinie mogą być nieobiektywne. Warto skorzystać z pomocy osoby, która obiektywnie spojrzy na zagadnienie.

Skąd wziąć informacje na temat kandydatów? Poza bieżącym monitorowaniem lokalnej prasy ze wszystkich jednostek Twojego okręgu, warto spędzić trochę czasu na przejrzenie Internetu. W Internecie najłatwiej i najszybciej znajdziesz potrzebne informacje, w większości wypadków wystarczy wpisać w Google imię i nazwisko kandydata. Poparcie kandydata w poprzednich wyborach parlamentarnych lub samorządowych można sprawdzić na wspomnianej już stronie Państwowej Komisji Wyborczej. Stale rozmawiaj i zbieraj informacje od ludzi (najlepiej z grupy docelowej, na którą będziesz liczył).

Doceniaj swojego rywala. Czasami kandydat, któremu nie daje się żadnych szans, korzystając z pomocy fachowca, potrafi zaskoczyć.

Ostatnim etapem analiz niezbędnych do przygotowania strategii kampanii wyborczej jest zdefiniowanie potrzeb wyborców, ale o tym w następnym wpisie.


Teraz możesz polecić publikację znajomym :
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Blogger.com
  • PDF
  • Blip