Wybory samorządowe 2010 – kampania wyborcza

Do wyborów samorządowych 2010 pozostało niespełna 3 tygodnie. Kampania wyborcza rozpoczyna się na dobre. Czas na naprawdę ciężką pracę w terenie.

Dla przypomnienia, wszystkie artykuły dotyczące kampanii wyborczej znajdują się w menu, w zakładce: wybory samorządowe 2010.

Poniżej, jeszcze kilka rad, głównie na temat prowadzenia kampanii wyborczej.

1)      Dokładnie zaplanuj oraz stwórz harmonogram swojej kampanii wyborczej. Podziel obwody na bardziej i mniej rokujące a zadania i cele kampanii na poszczególne dni. Jasno określ pomocnikom co, gdzie i kiedy mają robić, rozdaj indywidualne harmonogramy działań. Organizuj spotkania z pomocnikami, omawiajcie zrealizowane cele oraz wymieniajcie się doświadczeniami. Motywuj pomocników. Sposób ich pracy, wygląd oraz zachowanie może w znaczącym stopniu wpłynąć na decyzję wyborców.

2)      Rozwieszanie plakatów wyborczych rozpocznij od głównych ciągów komunikacyjnych w Twoim okręgu. Dystrybucję ulotek wyborczych, listów do wyborców oraz spotkania z wyborcami rozpocznij od obwodów, na które liczysz najbardziej. Myślę, że strategiczne obwody to takie gdzie mieszkasz i gdzie ludzie Cię znają. Czym prędzej poinformujesz ludzi w tych obwodach, że jesteś kandydatem, tym większa szansa na rekomendacje. Nie zawsze wszystko idzie tak jak powinno, nie zawsze da się zrealizować wszystkie cele. Jeśli pójdzie coś nie tak, braknie Ci czasu, to nie uda Ci się jedynie dotrzeć do najmniej, istotnych dla Ciebie obwodów. Dodatkowo, czym prędzej ruszysz z kampanią, tym mniejsza szansa, że Twoja ulotka wyborcza lub list do wyborców zostaną niezauważona wśród sterty innych materiałów promocyjnych kontrkandydatów.  Na sam koniec rozwieś plakaty na ciągach komunikacyjnych do lokali wyborczych.

3)      Podczas swojej kampanii wyborczej weź pod uwagę działania i plany swojego komitetu.

4)      Obserwuj działania kontrkandydatów – reaguj elastycznie na zauważone działania.

5)      Pojawiaj się w miejscach i na imprezach, gdzie będą Twoi potencjalni wyborcy.

6)      Jeśli to możliwe, przygotuj osobną ulotkę wyborczą lub list do wyborców dla różnych osiedli/ulic lub grup docelowych do jakich chcesz dotrzeć.  

7)      Wykorzystaj kombinację numeru listy i pozycji na liście. Staraj się łączyć te cyfry w materiałach promocyjnych. Kombinacja cyfr oraz znajomość Twojego nazwiska znacznie ułatwi wyborcom znalezienie Cię na kartach do głosowania.  


Teraz możesz polecić publikację znajomym :
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Blogger.com
  • PDF
  • Blip

1 thought on “Wybory samorządowe 2010 – kampania wyborcza

Komentarze są wyłączone.