Wybory samorządowe 2010 – kampania wyborcza – co i jak napisać na ulotce, plakacie lub na blogu?

Rozpoczęła się, na dobre kampania wyborcza. Można natknąć się już na pierwsze ulotki, plakaty czy billboardy. Internet wypełnia się waszymi blogami . Dziś odpowiemy sobie, dość ogólnie, na pytanie: na co zwrócić uwagę pisząc teksty do w/w materiałów?, co i jak warto napisać?

Przypomnę jeszcze, że zbiór wszystkich artykułów na temat wyborów samorządowych i  kampanii wyborczej znajdziesz w menu, w zakładce: Wybory samorządowe 2010 (artykuły).

Głównym założeniem materiałów promocyjnych: ulotki, plakatu, listu do wyborców, bloga czy innych materiałów powinno być:

–  przybliżenie osoby kandydata

–  poinformowanie o jaką funkcję ubiega się  kandydat

– przekonanie potencjalnego wyborcy do wzięcia udziału w wyborach oraz oddania głosu na promowanego kandydata.

Aby dotrzeć do wyborców należy pamiętać, że materiały promocyjne muszą być ściśle skierowane do określonej grupy docelowej. Nie można stworzyć materiału uniwersalnego, który dotrze do wszystkich.  Przede wszystkim, materiały muszą być napisane językiem jakim posługuje się grupa docelowa a opisywane tematy muszą znajdować się ściśle w kręgu jej zainteresowań. Pisz jasno i zrozumiale. Nadaj tekstom przejrzystość, stosuj  budowę modułową. Pisząc o sobie, najlepiej podzielić tekst na moduły zatytułowane np.: prywatnie, zawodowo, doświadczenie samorządowe. W ten sam sposób podziel inne teksty. Wyróżniaj każdą z poruszanych spraw, wytłuszczaj, pochylaj, zmieniaj kolory tekst, oczywiście z umiarem.

Pisz o sobie i sprawach w sposób emocjonalny. Pisz w pierwszej osobie: nazywam się…, jestem…, Używaj słów związanych z emocjami: czuję, myślę, będę wspierał, będę dbał, będę walczył. Wyborcy żyją własnym życiem, nie interesują się specjalnie wyborami samorządowymi. To Ty w wyborcach musisz wyzwolić emocje, musisz udowodnić, że warto wziąć udział w wyborach i zagłosować właśnie na ciebie. Udowodnić im, że decyzja o oddaniu głosu na Ciebie to możliwość zmian, na lepsze w przyszłości.

Przekazuj za pomocą tekstu swoje odczucia, swoje wątpliwości. Powiedz co zamierzasz zrobić, jak zamierzasz to zrobić, jakie korzyści będzie miał Twój wyborca. Nie cofaj się do historii, Opis obecnej sytuacji ogranicz do minimum. Pisz o przyszłości, o planach, o rozwiązaniach. Bądź konkretny.

Twój materiał promocyjny powinien wyglądać jak oferta handlowa, gdzie liczy się tylko wyborca (klient)  a nie kandydat (produkt). Prawie każdy wyborca, zanim ruszy oddać głos, zada sobie (podświadomie) pytanie: Co ja będę z tego miał?… pamiętaj o tym pytaniu.

Teraz możesz polecić publikację znajomym :
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Blogger.com
  • PDF
  • Blip