Wybory samorządowe 2010 – zanim wydasz swoje pieniądze na kampanię wyborczą

Bez względu jak poważnie podchodzisz do wyborów samorządowych 2010 i ile pieniędzy na kampanie wyborczą zamierzasz przeznaczyć, powinien przyświecać Ci jeden cel: każda wydana przez Ciebie złotówka musi umożliwić dotarcie do grupy docelowej (potencjalnych wyborców) oraz pomóc wpłynąć na ich decyzje.

Dziś powiemy na co zwrócić uwagę planując wydatki na kampanię wyborczą.

Zacznijmy od Internetu. Jak grzyby po deszczu wyrastają serwisy internetowe, które zachęcają do odpłatnego dodania profilu kandydata do swoich zasobów. Zastanówmy się czy z Twojego punktu widzenia ma to sens. Nie oszukujmy się, zainteresowanie wyborami samorządowymi wśród potencjalnych wyborców jest niewielkie, nikt nie spędzi kilkunastu godzin na poszukiwaniu i przeglądaniu profili kandydatów w Internecie. Zdecydowana większość ograniczy się jedynie do wpisania w Google frazy: „kandydaci na radnego (Twoje miasto)”, „kandydaci na prezydenta (Twoje miasto)”, „wybory samorządowe 2010 (Twoje miasto)” oraz inne kombinacje tych fraz. Przejrzy pierwszą stronę (10 wyników które zwróci Google), zajrzy do wyświetlonych tam serwisów i to wszystko. Dokładnie w ten sam sposób powinieneś sprawdzić czy serwis, do którego chcesz dodać swój profil, gwarantuje dotarcie do tej grupy. Jeśli któryś z serwisów znajduje się na pierwszej stronie (max na drugiej) warto rozważyć dodanie swojego profilu do tego serwisu. W przeciwnym wypadku, szkoda Twoich pieniędzy i czasu. Korzystaj  (umieść swój profil) z darmowych serwisów o dużym ruch np.: Facebook, Nasza Klasa. Zawsze warto, jeśli istnieje taka możliwość, dodać swój profil do poczytnego serwisu lokalnego. Jest wiele stron umożliwiających (w przybliżeniu) sprawdzenie ilości użytkowników danego serwisu. Warto oczywiście stworzyć i prowadzić swojego bloga. Należy pamiętać, że poza samym jego stworzeniem, należy zadbać o jego pozycjonowanie. Więcej na temat bloga w artykule: Wybory samorządowe 2010 – skuteczność bloga kandydata. Cóż z tego, że będziesz miał świetnego bloga lub profil w kilkunastu serwisach, dla Ciebie powinno liczyć się tylko, gdzie dociera i co przegląda Twój potencjalny wyborca.

Ulotka wyborcza, plakat wyborczy i inne materiały drukowane. Przypomnij sobie ile razy widziałeś sterty niewykorzystanych (niedostarczonych) ulotek i plakatów. Ile razy całymi setkami ulotki lądowały w koszu … ktoś za to zapłacił. W przypadku materiałów drukowanych takich jak ulotki i plakaty, główny nacisk powinno położyć się na jakość i sposób dystrybucji. Staraj się aby wszystkie materiały projektowane i drukowane były w jednej drukarni. W takim wypadku materiały będą spójne a i cena, zbiorczo powinna być niższa. Zlecając projekt musisz wiedzieć czego chcesz i jak (w zarysie) powinien projekt wyglądać. Przygotuj materiały tj. zadbaj o dobrej jakości zdjęcie, wybierz kolorystykę, przygotuj teksty. Grafik powinien jedynie złożyć, dostarczone przez Ciebie materiały, w atrakcyjną całość. Przemyśl dobrze sposób dystrybucji w/w materiałów. Więcej o ulotce wyborczej oraz jej dystrybucji przeczytasz:  Wybory samorządowe 2010 – ulotka wyborcza.

Gadżety reklamowe. Nie sposób wymienić dostępnych na rynku gadżetów, są ich setki. Dobry gadżet na wybory samorządowe to wypadkowa pomiędzy jakością, ceną, możliwością przekazu oraz użytecznością tego gadżetu dla potencjalnego wyborcy. Przykładowo, opiszę mało oryginalny, ale moim zdaniem wart uwagi gadżet, czyli długopis. Mam tu na myśli długopis metalowy z grawerem laserowym (nie taki z tworzywa, z nadrukiem). Długopis metalowy wygląda dość dobrze, trwałość i powierzchnia graweru gwarantują odpowiedni przekaz. Cena ok. 2 zł netto/szt (przy 500 szt.) jest niewątpliwie do przyjęcia a użyteczność dla użytkownika jest oczywista. Dodatkowo, przyjmij założenie, że gadżety mogą trafić do rąk dzieci. Zwróć uwagę na ich bezpieczeństwo. Jakie byłoby skojarzenie Twojej osoby, gdy gadżet nie mógłby być pokazany dziecku lub co gorsza, dziecko zrobiłoby sobie nim krzywdę.

Więcej na temat kosztów kampanii wyborczej przeczytasz w artykule: Wybory samorządowe 2010 – przykładowa kampania wyborcza (niskobudżetowa).


Teraz możesz polecić publikację znajomym :
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Blogger.com
  • PDF
  • Blip

2 thoughts on “Wybory samorządowe 2010 – zanim wydasz swoje pieniądze na kampanię wyborczą

  1. Czy kandydując na radnego można samemu finasowac swoją kampanie wyborczą? ulotki, plakaty, z własnym prywatnych pięniedzy nie z funduszy komitetu wyborczego?

Komentarze są wyłączone.