Wybory samorządowe – skuteczność bloga kandydata

Dziś przedstawię wyniki pewnego testu. W poprzednich artykułach próbowałem namówić Cię na założenie bloga. Tłumaczyłem, dlaczego to właśnie blog w czasie Twojej kampanii wyborczej, pozwoli Ci pozyskać duży odsetek wyborców.

W maju br. postanowiłem założyć  blog testowy kandydata na radnego w wyborach samorządowych 2010. Schemat domeny: wybory[miasto].pl  Test miał na celu sprawdzenie możliwości zaistnienia bloga w wyszukiwarkach, oszacowanie ilości potencjalnych odwiedzin podczas okresu kampanii wyborczej ( do czasu wyborów samorządowych ) oraz oszacowanie kosztów założenia i prowadzenie takiego bloga. Wybór padł na miasto, które zamieszkuje blisko 200 tys. osób. Konkurencja pomiędzy kandydatami w takim mieście powinna być więc spora.

Testowany blog   założyłem 15 maja br.. Blog nie posiadał żadnej grafiki, pozbawiony był tez merytorycznej wartości. Ograniczyłem w/w do minimum i skupiłem się przede wszystkim na testowaniu promocji bloga w wyszukiwarkach. Wysoka pozycja w wyszukiwarkach, głównie w Google to gwarancja dotarcia do wyborców oraz wyższa wiarygodność Twojego bloga.

Po krótkim rekonesansie wśród znajomych nie związanych z polityką, wytypowałem kilka najbardziej prawdopodobnych fraz, jakie z dużym prawdopodobieństwem będą wpisywać, podczas kampanii wyborczej, osoby poszukujące informacji na temat kandydatów w swoim mieście. Statystyki strony potwierdziły prawidłowość wytypowanych fraz. Poniżej tabela z pozycjami bloga w wyszukiwarce Google na w/w frazy w danym dniu.

fraza pozycja w wyszukiwarce google na dany dzień
31 V 15 VI 30 VI 15 VII 31 VII
kandydat [miasto] 1 3 2 2 1
kandydaci [miasto] 3 3 3 3 2
wybory samorządowe [miasto] 2 2 2 2 2
wybory [miasto] 3 3 1 2 1

Na podstawie przyrostu ilości odwiedzin szacuję, że testowany blog, przed wyborami samorządowymi  może odwiedzić około 2000 osób.

Czas jaki spędziłem na założenie bloga (od podstaw) to około 5 godziny. Wpisałem bloga do kilku katalogów, także płatnych (dodatkowe 2 godziny i ok 30zł), zleciłem także wpisanie go do 40 kolejnych (usługa zakupiona na allegro, jeśli dobrze pamiętam za około 12 zł). Reszta to umiejętne zastosowanie słów kluczowych. Nazwa domeny też nie była przypadkowa. Po tych zabiegach zaprzestałem jakichkolwiek działań, nie było takiej potrzeby (stabilne i wysokie pozycje w wyszukiwarkach).  W razie potrzeby istnieje wiele dodatkowych sposobów pozycjonowania, takich jak wymiana linków pomiędzy tematycznymi stronami , presell page, systemy wymiany linków.

Powyższe wnioski traktuj jedynie jako ciekawostkę, każdy przypadek jest indywidualny a powodzenie bloga zależy od bardzo wielu czynników. Warto się jednak zastanowić czy taka forma dotarcia do wyborców nie jest godna uwagi i czy to właśnie blog nie jest obecnie najskuteczniejszym narzędziem promocji kandydata. Sam sprawdź kto ze znanych polityków docenił siłę bloga.

Teraz możesz polecić publikację znajomym :
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Blogger.com
  • PDF
  • Blip

2 thoughts on “Wybory samorządowe – skuteczność bloga kandydata

  1. Chętnie przeczytałbym artykuł na temat wyboru głównego hasła do kampanii wyborczej w tych wyborach samorządowych.

  2. Ostatnio przejrzałem blogi polityków. Szukałem pomysłu na własny. Jedni przedstawiają program, inni piszą o sobie i rodzinie lub o swoich dokonaniach. Jeszcze inni o sporcie lub wydarzeniach lokalnych. O czym, waszym zdaniem powinien pisać na blogu kandydat na radnego w tych wyborach samorządowych???

Komentarze są wyłączone.