Jak zdobyć wyborców? – przed kampanią wyborczą

Nadal czytasz tego bloga więc przypuszczam, że jesteś początkującym politykiem i poważnie rozważasz start w wyborach samorządowych 2010. Zgodnie z przepisami ordynacji wyborczej, wyborów samorządowych możemy spodziewać się w terminie pomiędzy 14.11.2010 r. a 09.01.2011 r.. Do prawdziwej kampanii wyborczej masz więc jeszcze trochę czasu, choć widać już pewne działania promocyjne wśród potencjalnych i obecnych radnych. Mam nadzieję, że od jakiegoś czasu stosujesz się do rad z artykułu: Jak zostać politykiem? – Poznawaj ludzi! Przypuszczam, że Twoje nazwisko nie jest jeszcze powszechnie znane. Niewątpliwie, jednak widzisz już efekty swoich działań – ludzie zaczynają Cię rozpoznawać, uśmiechają się do Ciebie, chętnie z Tobą rozmawiają. Mam nadzieję, że nie dajesz się przyłapać na kiepskim ubiorze lub na niestosownym zachowaniu. Pamiętaj, na Twój wizerunek, dodatkowo wpływa, także postrzeganie przez potencjalnych wyborców Twojego życiowego partnera i Twoich dzieci. Zwróć na to szczególną uwagę. Jeśli jeszcze do tej pory, podczas rozmów z potencjalnymi wyborcami, nie sygnalizowałeś chęci kandydowania w wyborach, to zacznij to robić. Warto poznać ich zdanie na temat Twojego ewentualnego startu w wyborach. Twoi zwolennicy muszą mieć też czas, aby polecić Cię swoim znajomym. Coraz częściej, wśród znajomych, będzie mówić się o wyborach samorządowych i problemach lokalnych.

Przyszedł też czas na dalsze działania. To właśnie teraz powinieneś zacząć konstruować swoją strategię wyborczą. Jeśli jesteś czytelnikiem mojego bloga i przeanalizowałeś artykuły Jak zdobyć wyborców? – promocja w internecie – część 1 i Jak zdobyć wyborców? – promocja w internecie – część 2 to w chwili obecnej masz, lub jesteś w trakcie zakładania swojego bloga/strony oraz jesteś w trakcie jego pozycjonowania.  Po oficjalnym ogłoszeniu rozpoczęcia kampanii wyborczej powinieneś mieć już zainstalowany z kilkoma wpisami i wypozycjonowany blog, być gotowym wprowadzić informacje o sobie jako kandydacie.

Myślę, że masz już wybraną główną grupę docelową wśród Twoich potencjalnych wyborców.
Właśnie teraz  warto szczególnie przyłożyć się do zdobywania informacji dotyczących spraw lokalnych tj. zastanowić się nad problemami Twojej grupy docelowej, rozwiązaniami tych problemów i korzyściami jakie możesz zaoferować swoim wyborcom. Informacje te są potrzebne, ponieważ Twój blog poza ogólną prezentacją Twojej osoby musi mieć merytoryczną wartość. Wyborcy muszą chcieć Cię czytać. Tu rada, która nasunęła mi się po obejrzeniu spotu wyborczego jednego z kandydatów na Prezydenta RP: Pisz przede wszystkim o przyszłości!!!. Historią nie wygrywa się wyborów. Teraźniejszość jaka jest, każdy widzi… „sprzedawaj przyszłość”. Sugeruję proporcje ilości tekstu w Twoich materiałach promocyjnych: przeszłość: 5%, teraźniejszość 15% przyszłość 80%

Przygotowując się do wyborów, ustalając strategię dalszych działań, musisz zacząć myśleć o innych formach przekazu takich jak wizytówki, listy do wyborców, ulotki wyborcze, plakaty, artykuły sponsorowane, ale o tym następnym razem.
Ostatnia rada na dziś: Twój blog i pozostałe w/w materiały muszą być ze sobą spójne, tak pod względem wyglądu (w tym kolorystyki) jak i merytorycznego przekazu.

Przeczytaj także: (inne artykuły z cyklu wybory samorządowe)

Jak zdobyć wyborców? – wybory samorządowe – przykładowa kampania wyborcza (niskobudżetowa) czyli jak za kilka groszy zrobić skuteczną kampanię wyborczą

Jak zdobyć wyborców? – wybory samorządowe – ulotka wyborcza – czyli prawie wszystko o ulotce wyborcze

Teraz możesz polecić publikację znajomym :
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Blogger.com
  • PDF
  • Blip